Skip to content
hero - Ubezpieczenia grupowe

Ubezpieczenie grupowe – Gdynia i cała Polska

Wiemy, że Twoi pracownicy są dla Ciebie cenni i chcesz zapewnić im poczucie finansowego bezpieczeństwa. Ochrona ubezpieczeniowa pracowników może mieć duże znaczenie dla działania Twojej firmy. Dowiedz się, dlaczego ubezpieczenie grupowe na życie przyniesie wiele korzyści nie tylko Twoim pracownikom, ale również Tobie jako pracodawcy.

Czym są ubezpieczenia grupowe na życie?

To ubezpieczenie, które zapewnia Tobie, Twoim pracownikom oraz ich rodzinom bezpieczeństwo finansowe i wsparcie w trudnych sytuacjach życiowych.

Ubezpieczenie grupowe na życie to polisa oferowana w ramach umowy z pracodawcą. Pracownik, zatrudniając się w firmie, może korzystać z ubezpieczenia na wcześniej wynegocjowanych i ustalonych warunkach, często bez względu na staż pracy, wiek oraz stanowisko.

Ubezpieczenia grupowe na życie, jak sama nazwa wskazuje, dotyczy grupy osób. Ubezpieczyciel oraz pracodawca nie znają szczegółowych informacji o potencjalnym Kliencie (osobie, która finalnie zdecydują się skorzystać z ubezpieczenia), dlatego oferta powinna zostać przygotowana, uwzględniając potrzeby różnych grup wiekowych, o różnych możliwościach finansowych. Stąd tak ważne jest dopasowanie oferowanego programu do struktury wiekowej, branży oraz polityki kadrowo-płacowej w danym miejscu pracy. W praktyce jest to w zadanie dla Brokera.

Ubezpieczenia grupowe na życie, które spotykamy u Klientów, oznaczają często umiarkowany zakres ochrony, o niewysokiej sumie ubezpieczenia oraz niskiej składce miesięcznej. Zakres ochrony najczęściej będzie uwzględniać:

Warto podkreślić, że nie każde miejsce pracy oczekuje ubezpieczeń na wysokie sumy z wąskim zakresem. Inaczej będzie wyglądać program w dużej firmie informatycznej, urzędzie miasta czy przedsiębiorstwie produkcyjnym. To samo tyczy się młodej lub starszej załogi, która będzie zwracać uwagę na zupełnie inne aspekty tego benefitu.

Dlaczego warto finansować ubezpieczenia na życie dla pracowników?

Przy wyborze grupowego ubezpieczenia na życie bardzo istotną kwestią jest sposób finansowania polisy. Pracownicy często zwracają uwagę, że chętniej skorzystaliby z danego benefitu, jednak pracodawca do niego nie dopłaca.

Grupowe ubezpieczenie na życie dopasowane do potrzeb może przynieść wiele korzyści nie tylko pracownikowi i jego rodzinie, ale również pracodawcy – zwłaszcza w modelu, w którym to pracodawca współfinansuje składkę za ubezpieczenie na życie.

Jakie korzyści z finansowania ubezpieczenia ma Twoja firma?

• Oferujesz pożądany przez pracowników benefit, czym zyskujesz większą lojalność. Z kolei z perspektywy potencjalnych pracowników Twoja firma staje się jeszcze atrakcyjniejszym miejscem pracy.

• Składkę możesz wliczyć w koszty, jeżeli łącznie zostaną spełnione poniższe warunki:

– zawarta umowa dotyczy ryzyka, o którym mowa w dziale I w grupach 1, 3 i 5 (a więc ubezpieczenia grupowe na życie),

– uprawnionym do otrzymania świadczenia nie jest pracodawca.

• Możesz zostać zwolniony z obowiązku wypłacania odprawy pośmiertnej.

W przypadku śmierci pracownika jako pracodawca masz obowiązek wypłacić określonym członkom jego rodziny odprawę pośmiertną. Odprawa jest świadczeniem pieniężnym i wypłaca się ją jednorazowo. Warunkiem jej otrzymania przez osoby uprawnione jest śmierć pracownika w czasie trwania stosunku pracy, niezależnie od wymiaru zatrudnienia, stażu pracy czy też przyczyny śmierci. Wysokość odprawy pośmiertnej jest uzależniona od okresu zatrudnienia pracownika u danego pracodawcy i wynosi:

Pracodawca może się zwolnić z obowiązku wypłaty odprawy pośmiertnej, jeżeli ubezpieczył pracownika na życie. Jeżeli świadczenie, które towarzystwo wypłaciło członkom rodziny zmarłego pracownika z tytułu ubezpieczenia na życie, jest równe lub wyższe niż wysokość odprawy pośmiertnej, to odprawa pośmiertna nie przysługuje. Jeżeli natomiast świadczenie to jest niższe niż wysokość odprawy pośmiertnej, to pracodawca ma obowiązek wypłacić członkom rodziny zmarłego pracownika kwotę uzupełniającą tytułem odprawy pośmiertnej (tj. różnicę między tymi świadczeniami).

• Krótsza absencja na skutek nieprzewidzianych zdarzeń.

Dzięki ubezpieczeniu na życie Twój pracownik może czuć się spokojniej. Jeśli przydarzy mu się wypadek lub choroba, będzie mógł liczyć na wsparcie ze strony ubezpieczyciela. Pomocą mogą być świadczenia wypłacane w przypadku zajścia zdarzenia, takiego jak: pobyt w szpitalu, operacja medyczna czy śmierć bliskiejosoby. Korzyścią może być również szeroki zakres usług assistance, umożliwiający szybki dostęp np. do świadczeń rehabilitacji powypadkowej lub organizacji pomocy w nagłych sytuacjach. W efekcie pracownik znacznie szybciej może wrócić do pracy i swoich obowiązków.

Jak dobieramy ubezpieczenia grupowe dla firm?

Jako Broker pośredniczymy między przedsiębiorstwami a towarzystwami ubezpieczeniowymi w zawieraniu ubezpieczeń grupowych na życie, negocjujemy warunki, tak aby dostosować ofertę do zróżnicowanych potrzeb Klientów. Opracowanie i wybór najlepszej oferty ubezpieczeniowej wymaga doświadczenia, znajomości branży oraz wiedzy, aby jak najbardziej podnosić jego wartość w kategorii benefitu.

Wybierając odpowiednie ubezpieczenie grupowe dla firm, bierzemy pod uwagę takie szczegóły, jak:

W ramach polis grupowych obsługujemy również ubezpieczenia zdrowotne, które pozwalają na pokrycie kosztów leczenia, wizyt lekarskich oraz procesu rehabilitacji.

Ubezpieczenia grupowe w całej Polsce

Zapewniamy ubezpieczenia grupowe między innymi w Gdyni, Olszynie, Warszawie, Krakowie, Gliwicach, Świeciu i w wielu innych miejscowościach na terenie całej Polski. Całość procesu zawarcia możemy przeprowadzić zdalnie. Począwszy od ustalania potrzeb, po akcję wdrożeniową w formie spotkań on-line.

Jak zawierane jest ubezpieczenie grupowe na życie z Guardian Progress Broker?

1. Analiza potrzeb Klienta (określenie głównych założeń dotyczących nowego programu np.: sposobu finansowania składki).

2. Przeprowadzenie konkursu ofert oraz negocjacje z Towarzystwami w celu uzyskania najkorzystniejszej propozycji.

3. Rekomendacja Brokerska w zakresie najwłaściwszej umowy (przedstawienie porównania ofert ze wskazaniem najkorzystniejszego wyboru).

4. Wybór oferty prze Klienta.

5. Przedstawienie harmonogramu wdrożenia (wspólnie z Klientem ustalamy obowiązujące terminy).

6. Akcja wdrożeniowa (prezentacja programu, spotkania informacyjne oraz materiały dla pracowników).

7. Uruchomienie programu ubezpieczenia.

8. Aktywne wsparcie w procesie administrowania (przystąpienia, wyłączenia, pomoc w zgłaszaniu roszczeń).